De ondernemingsraad van Prisma heeft een nieuwe manier ingevoerd om een uitgebreid netwerk aan te leggen binnen de organisatie. Dat gebeurt op de wijze waarop een olievlek zich verspreidt.
Communicatie met de achterban kan niet zonder een relatie met de collega’s in een organisatie op te bouwen. Dat principe hanteert de ondernemingsraad van Prisma, een Brabantse stichting die mensen met een handicap, hun familie en netwerk, ondersteunt. De OR heeft namelijk een nieuwe manier ingevoerd om een uitgebreid netwerk aan te leggen binnen de organisatie. Dat gebeurt op de wijze waarop een olievlek zich verspreidt. Telkens wordt een aantal mensen uit de organisatie uitgenodigd om te praten over de medezeggenschap bij Prisma en hun ervaringen en meningen. Op een volgende bijeenkomst brengen deze mensen een introducé mee, die op zijn of haar beurt een collega uitnodigt voor de volgende bijeenkomst. Iedereen woont dus twee meetings met de OR bij. Hierdoor hoopt de ondernemingsraad een brede doorsnee van de organisatie te bereiken.Er is nu een aantal van deze bijenkomsten geweest en de reacties tot dusverre zijn erg positief, aldus de ondernemingsraad, zowel bij de gasten als bij de OR-leden zelf.
Geef een antwoord