Aanstellen van de ambtelijk secretaris

0

Welke stappen moeten er gezet worden als ondernemingsraad om een ambtelijk secretaris aan te stellen. De Vasmo heeft om de OR op weg te helpen, de stappen op een rijtje gezet.

1. Beslis of de OR wél of niet behoefte heeft aan ondersteuning door een ambtelijk secretaris.

2. Bepaal op welk niveau de ambtelijk secretaris werkzaam moet zijn: secretariële, beleidsvoorbereidende of adviserende ondersteuning.

3. Stel de bestuurder vroegtijdig op de hoogte.

4. Stel de taken van de ambtelijk secretaris vast.

5. Stel de functieomschrijving en het aantal uren van het dienstverband vast.

6. Stel het profiel van de ambtelijk secretaris vast.

7. Overleg met de bestuurder over het aanstellen van de ambtelijk secretaris.

8. Stel in overleg met de bestuurder de sollicitatieprocedure vast.

9. Selecteer de kandidaat.

10. Evalueer de functie-inhoud en omvang van het dienstverband.

 
In het dossier ambtelijk secretaris kunt u meer lezen over het nut en de functie van een ambtelijk secretaris.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someonePrint this page

Over Auteur

Redactie ORnet

De redactie van ORnet zorgt er gezamenlijk voor dat jij op de hoogte blijft van van innovatieve, inspirerende en vooral betrouwbare vakinformatie over OR gerelateerde onderwerpen.

Reageer