Inhoud jaarverslag

0

“Waar moet ik als ambtelijk secretaris op letten bij het schrijven van een OR-jaarverslag? Wat kan ik wel vermelden en wat niet?”

Er bestaat geen algemeen antwoord op deze vraag. Al is het maar omdat de wet geen nadere bepalingen bevat over de inhoud van het OR-jaarverslag. Ondernemingsraden gaan er ook zeer verschillend mee om. Variërend van een glossy drukwerk, via een enkel velletje tot een speelse presentatie op bijvoorbeeld een kalender.

Het beste lijkt het ons dat u de raad vraagt zich uit te spreken over de verwachtingen die men van omvang, inhoud, stijl en dergelijke heeft. Belangrijk daarbij is op de eerste plaats met welke doelen het jaarverslag wordt opgesteld. Is het vooral bedoeld om de achterban te stimuleren of is het op de eerste plaats voor het archief?

> Meer over het OR-jaarverslag.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someonePrint this page

Over Auteur

Redactie ORnet

De redactie van ORnet zorgt er gezamenlijk voor dat jij op de hoogte blijft van van innovatieve, inspirerende en vooral betrouwbare vakinformatie over OR gerelateerde onderwerpen.

Reageer